Logo

اطلاعیه6- مشارکت مرکز ملی فرش ایران

اطلاعیه6- مشارکت مرکز ملی فرش ایران

 

قصه هنر- صنعت فرش دستباف ایران قصه دل و دارهای قالی است که وقتی به هم گره می‌خورند رج به رج فرهنگ، هنر، تاریخ، آداب و رسوم ایران و ایرانی را به رخ جهانیان می‌کشد.

فرش دستباف افزون بر جایگاه والای هنری در طول حیات خود دارای ارزش‌های اقتصادی و اجتماعی ارزنده‌ای است که در سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی لزوم توجه به این کالا و سرمایه ملی دوچندان می‌شود. در دوره‌ای که هجمه کشورهای رقیب به تصاحب هرچه بیشتر بازارهای مصرفی فرش رو به افزایش است مرکز ملی فرش ایران با حمایت از تولید و گشایش بازارهای جدید فرش دستباف قصد دارد تا همچنان فرش را به عنوان کالایی کلیدی در تحقق شعار حمایت از تولید ملی در رده‌هایی بالای تولید داخلی نگه دارد.

مرکز ملی فرش ایران به عنوان نهادی متمرکز و با هدف حمایت همه جانبه در عرصه‌های مختلف تولید، عرضه و حفظ و صیانت از ارزش‌های هنری و فرهنگی فرش دستباف ایران در سال 1382 و بر پایه مصوبه شورای عالی اداری بنیان نهاده شد

بر اساس مصوبه شورای عالی اداری به شماره 5169/1901 تاریخ 20/1/1382همه امور مربوط به سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی، نظارت، هدایت و حمایت صنعت فرش دستباف، امور تحقیقاتی و پژوهشی مربوط به آن و تهیه ضوابط و الزامات فنی تولید و صادرات و اقدامات حمایتی مربوط به آن از کلیه دستگاه‌های دولتی جدا و در حوزه مرکزی وزارت بازرگانی با عنوان «مرکز ملی فرش ایران» تجمیع شد.

حفظ و اعتلای مقام و جایگاه والای فرش دستباف ایران به عنوان یک میراث گرانقدر فرهنگی و هنری در سطح ملی و بین المللی از طریق نظارت، هدایت و حمایت، تشکل‌های مختلف مردمی، هنرمندان، بافندگان، صادرکنندگان و همه دست اندرکاران در عرصه این صنعت و هنر ملی، حمایت از توسعه صادرات این محصول در سطح جهان و تلاش در جهت حفظ موقعیت اقتصادی و معرفی موثر این محصول با ارزش.

 


برای این مطلب امکان ارسال نظر وجود ندارد