Logo

مؤسسه آموزش عالی فردوس مشهد

Ferdows institute of higher education

دکتر جلیلی در بازدید از موسسه خیریه همدم عنوان کرد : 
همدم جلوگاه بروز و ظهور خصایل و ارزشهای پسندیده انسانی است .
 
صبح روز یکشنبه دکتر جلیلی به همراه دکتر مهدی زاده معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی و فرهادی نیا مشاور ریاست از بخشهای مختلف  موسسه خیریه همدم بازدید کردند .
دکتر جلیلی  از حضور سرکار خانم دکتر حجت مدیرعامل همدم دربازدید از ژوژمان‌های دانشجویان موسسه آموزش عالی فردوس سپاسگزاری نموده و ادامه افزود: 
سرکار خانم دکتر حجت که از دندانپزشکان با تجربه بوده و این کار را رها کردند و همسر گرامی جناب آقای شیرازیان ، به یک زوج نیکو خصال و نیک اندیش نمادی از انسان دوستی و خیرخواهی است . 
دکتر جلیلی گفت :  کارکنان موسسه همدم نیز که با شکیبایی  مثال زدنی و مهربانی خالصانه  از این تعداد دختر کم توان ذهنی و دارای نیازهای ویژه نگهداری و سرپرستی می‌کنند شایسته بهترین تقدیر‌ها هستند.   به همین سبب؛
همدم جلوگاه بروز و ظهور خصایل و ارزشهای پسندیده انسانی است.
دکتر جلیلی هدف از این بازدید را استفاده از ظرفیت‌های هنری اساتید و دانشجویان موسسه آموزش عالی فردوس برای کمک در این حرکت خیرخواهانه عنوان کرد  و افزود فصول مشترک همکاری در برگزاری رویدادهای هنری و سایر ظرفیت‌های متقابل باید در این خصوص به کار گرفته شود .
دکتر حجت مدیر عامل موسسه خیریه همدم نیز با بیان اینکه: 
 400 ذهن پاک و بی‌فریب، گوشه ای از شهر مشهد، زندگی می‌کنند که نامش خیریه‌ی همدم فتح‌المبین است. اولین قدم سال 1361  برداشته شد؛ زمانی که با پذیرش 60 دختر، تکه‌ای زمین سهم دختران کم‌توان ذهنی شد تا در آنجا زندگی و خدمات توانبخشی دریافت کنند و از روزهای عمر، لذت بیشتری برند. 
موسسه ابتدا تحت پوشش سازمان بهزیستی بود اما سال 1381 نوع مدیریتش، به شیوه‌ی هیئت امنایی تغییر کرد. هیئت امنای موسسه که از خیرین نیک اندیشان اند، با تمام همت و نیرو، در جهت بهتر شدن شرایط دختران موسسه، گام بر می‌دارند.
فعالیت‌های مختلف ورزشی برای دستیابی به حداکثر  توانمندی جسمی و شرکت در کارگاه‌های هنری از قبیل گلیم بافی، سوزن‌دوزی و سرمه‌دوزی  و فراهم کردن فضایی شبیه به خانه برای دختران این مرکز، هزینه‌های سنگینی در بر دارد. برای هر مددجو ، ماهانه قریب 80,000,000 ریال  هزینه می‌شود که یارانه‌ی دریافتی از سازمان بهزیستی، تنها پاسخگوی حدود یک‌پنجم این هزینه هاست و الباقی را کمک‌های نقدی و غیرنقدی مردم و خیرین تامین می‌کند.  
400 مددجوی تحت حمایت موسسه‌ی همدم، همگی دختر بی‌سرپرست یا بد سرپرست‌اند و در حال حاضر  قریب 150نیروی قراردادی، در خدمت توانبخشی و مراقبت آنان اند.
 


برای این مطلب امکان ارسال نظر وجود ندارد