Logo

مؤسسه آموزش عالی فردوس مشهد

Ferdows institute of higher education
برگزاری نشست پرسش و پاسخ

دفتر همکاری‌های علمی و بین المللی مؤسسه آموزش عالی فردوس مشهد، با هدف معرفی فعالیتهای دفتر همکاری‌ها اقدام به برگزاری نشست پرسش و پاسخ با موضوع "آشنایی با فعالیتهای دفتر همکا ری‌های علمی و بین المللی مؤسسه" در 31 شهریور ماه سال 1401 نموده است.

 

موضوعاتی که در این جلسه بصورت پرسش و پاسخ مطرح شد به شرح زیر می‌باشد:

 جناب آقای دکتر مهدی زاده، شما به عنوان مدیر دفتر همکاری‌ها فعالیت می‌کنید، بفرمائید از چه زمانی این دفتر کار خود را شروع کرد و اهداف اصلی این مرکز چیست؟

با عرض سلام، ادب و احترام خدمت شما و همه دانشجویان و استادان مؤسسه آموزش عالی فردوس و ضمن تشکر از ریاست مؤسسه و معاونین محترم که مسئولیت این بخش را به بنده دادند. از مهرماه سال 1400 فعالیت در این دفتر را شروع کردم.

هدف اصلی دفتر همکاری‌های علمی و بین المللی برنامه‌ریزی و اجرای برنامه‌های توسعه همکاری‌های علمی با دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی و فناوری، بسترسازی و اجرای دوره‌های مشترک آموزشی، جذب دانشجویان خارجی، انجام طرح‌های تحقیقاتی مشترک، فراهم آوردن فرصت مطالعاتی، برگزاری نشست‌ها، کارگاه‌ها و هرگونه برنامه‌ای است که به توسعه و تعمیق فعالیت‌های دوجانبه ملی و بین‌المللی منجر می‌شود.

چه اقداماتی تا کنون انجام داده اید؟

  • تدوین روند تمامی مراحل انجام طرحهای پژوهشی از مرحله پروپوزال نویسی تا مرحله پایانی اختتام طرح
  • تدوین روند درخواستهای بین المللی دانشجویی شامل روند درخواست تاییدیه تحصیلی، روند
  • طراحی و آماده سازی وبسایت دفتر همکاری‌ها جهت اطلاع رسانی بهتر
  • پیگیری طرح‌های پژوهشی معرفی شده توسط سازمانها و شرکت‌ها و ارائه به اساتید و دانشجویان مؤسسه
  • عقد تفاهم نامه با دانشگاه ها، مؤسسات و سازمانهای داخلی و پیگیری جهت انجام مفاد آن

 

در مورد تدوین مراحل انجام طرح‌های پژوهشی صحبت کردید. آیا تا به حال هم برای طرحی اقدام کردید؟ و اگر اقدام کردید در چه مرحله ای هست؟ آیا این طرح‌ها از نظر مادی هم کمکی به مؤسسه و استادان هیات علمی و مدعو خواهد کرد؟

اولین طرح پژوهشی برون دانشگاهیی مؤسسه توسط بنده که از طریق فراخوان ملی توسط استانداری خراسان رضوی در بهمن ماه سال 1400 اعلام شده بود پذیرفته شد. این طرح نهایتا در شهریورماه سال 1401 با موفقیت به اتمام رسید.

مسلما یکی از اهداف طرح‌های برون دانشگاهی کمک مادی به اساتیدی است که به عنوان مدیر طرح معرفی می‌شوند و همچنین دانشجویان و اساتید مدعوی می‌باشد که مدیر را در اجرای طرح یاری می‌کنند.

لطفا در مورد اولین طرح تحقیقاتی برون دانشگاهی مؤسسه توضیح دهید.

اولین طرح پژوهشی برون دانشگاهی مؤسسه "شناسایی راهکارهای امنیت فضای مجازی استانداری خراسان رضوی" بود که با کمک شرکت یکتا توس برسام که دارای مجوز افتا ریاست جمهوری می‌باشد پیاده سازی و اجرا شد.

 

آیا تدوین روند درخواستهای بین المللی دانشجویان مورد نیاز هست؟ درخواستی تا الان داشتید؟

بله قبلا دانشجویانی درخواست می‌دادند و روند خیلی مشخص نبود و این باعث سردرگمی دانشجویان و کارمندان می‌شد ولی الان خدا رو شکر این روندها مشخص و تمامی مراحل در وبسایت دفتر همکاری‌ها توضیح داده شده است.

سوال آخر، در مورد تفاهم نامه‌های موجود توضیح بفرمائید.

مؤسسه آموزش عالی فردوس به منظور ایجاد، گسترش، همفکری و همکاری­های علمی-پژوهشی اقدام به عقد تفاهم نامه با مؤسسات، دانشگاهها و سازمانهای داخلی می‌نماید.مؤسسه فردوس حد اعلای تلاش خویش را در جهت گسترش توان خود در حل مشکلات و معضلات علمی، پژوهشی و آموزشی مبذول داشته و از هیچ کوششی در این جهت خودداری نخواهند نمود.

سازمانهایی که مؤسسه اقدام به عقد تفاهم نامه نموده و بعضا در مواردی منجر به عقد قرارداد شده به شرح ذیل می‌باشد:

شرکت فرش آستان قدس، پارک علم و فناوری، سازمان کتابخانه ها،موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس، اداره کل ارشاد، بنیاد پژوهشهای آستان قدس، اداره میراث، اداره کل آموزش و پرورش، دانشگاه فرهنگیان، صدا و سیما، اداره اوقاف، وزارت امور خارجه، دانشکده الزهرا، دانشگاه نیشابور، پلتفرم توانمند سازی نیروی انسانی رشدانا، انجمن فرش ایران، انجمن صنفی کانون آگهی و تبلیغات، فنی حرفه ای، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، مؤسسه هنرهای نمایشی پارت، مؤسسه هنرهای نمایشی شمایل، انتشارات شمشاد، خردسرای فردوسی، فرهنگستان هنر، حوزه علمیه مشهد

 

 

 

 


برای این مطلب امکان ارسال نظر وجود ندارد