Logo

مؤسسه آموزش عالی فردوس مشهد

Ferdows institute of higher education

با حضور مدیرکل نظارت بر انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان،مدیررکل و کارشناسان هنری. این نهاد آموزشی و با حضور دکتر جلیلی رییس موسسه آموزش عالی فردوس،دکتر مجتبوی معاون آموزشی ،جمعی از  استادان، دانشجویان و کارشناسان حوزه تصویرگری در سالن جلسات موسسه برگزار گردید.
 
در حاشیه نمایشگاه کتب کودکان  کانون پرورش فکری  نشست تخصصی بررسی تصویر گری در اسفندماه 1400 با حضور دکتر جلیلی ریاست موسسه‌، دکتر مجتبوی ،معاون آموزشی موسسه ، ابراهیم زره ساز، مدیرکل کانون، فاطمه طارمی، مدیرکل نظارت برانتشارات کانون پرورش فکری، استادان، کارشناسان و دانشجویان حوزه تصویرگری درمحل موسسه آموزش عالی فردوس به صورت حضوری و مجازی برگزار شد.
 
در ابتدا دکتر مجتبوی ضمن خیر مقدم به میهمانان به اهمیت ارتباط موسسه با نهادهای علمی فرهنگی همچون کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اشاره نمود به میهمانان جلسه خیر مقدم گفت در ادامه دکتر جلیلی ضمن تبریک میلاد حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف به تاریخچه شکل گیری موسسه و جایگاه ممتاز آن  دربین سایر موسسات و دانشگاههای غیر انتفاعی استان اشاره کرد و در مورد اهمیت رشته تصویرگری و ارتباط موسسه با کانون نکاتی بیان نمودند؛ در ادامه مدیرکل کانون  ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و عید باستانی نوروز، ازحسن نظر دکتر علی اکبر زاده مدیرعامل کانون که استان خراسان رضوی را به عنوان فتح باب نمایشگاه محصولات کانون انتخاب کردند قدردانی کرد و حضور فاطمه طارمی، مدیرکل نظارت بر انتشارات کانون و سایر میهمانان این ویژه برنامه راخیر مقدم گفت.
 
ابراهیم زره ساز در ادامه از دکترجلیلی و معاونت آموزشی موسسه به جهت برگزاری جلسه تقدیر نمود  وی به محصولات فرهنگی، هنری و ادبی کانون اشاره کرد و افزود: کانون به محصولاتش همیشه افتخار می‌کند وبه شدت، حدت و دقت جهت چاپ و نشر کتاب‌های مناسب و ارزنده برنامه ریزی می‌کند.
 
زره ساز به فراهم بودن هم‌افزایی بین کانون و موسسه آموزش عالی فردوس اشاره کرد و  گفت: این نشست می‌تواند نقطه آغازی برای همکاری کانون با یک مجموعه آموزش عالی باشد و پیشنهاد  می‌کنم تا پاتوقی برای دانشجویان رشته تصویرگری تشکیل شود تا در آن جوانان به مباحث حوزه تصویرگری بپردازند.
 
در ادامه نشست فاطمه طارمی به سابقه پنجاه ساله کانون پرداخت و گفت: کانون اولین جایی بود که در کشورمان تصویرگری حوزه کودک را رقم زد وکتاب مخصوص کودک را تولید کرد و به تبع آن تصویرگری کتاب کودک شکل گرفت.
طارمی افزود:کتاب‌های منتشر شده کانون به جهت عبور از فیلترها و شوراهای کارشناسی در حوزه نویسندگی وتصویرگری کتاب‌های گزیده وسنجیده شده ای هستند.
در پایان این نشست تخصصی  مدیرکل کانون استان و مدیرکل نظارت بر انتشارات کانون به همراه اساتید موسسه  فردوس از نمایشگاه کتاب‌های منتشر شده کانون و  نمایشگاه آثار تصویرگری و نقاشی دانشجویان دانشگاه فردوس که  از شنبه ۲۱ اسفند در محل دانشگاه فردوس برپا بود دیدن کردند.

 


برای این مطلب امکان ارسال نظر وجود ندارد