Logo

بخش عکاسی

قیام حسین مظهر نبرد حق بر علیه باطل بود. قیام الهی بود که هر چه زمان می­گذرد، تبلوری بیشتری پیدا کرده و آموزهای آن روشن‌تر می­شود. اهداف و پیام‌های فرهنگی این قیام:

 

انگیزه اجتماعی و اصلاح فرهنگی اوضاع و شرایط حال جامعه بود. تا بدین طریق به جهل زدایی عامه مردم بپردازند و ایشان را با انحرافهای آشکار در جامعه آشنا سازند.

 

·  پیام آزادگی انسان آزاده با توجه به اصول و باورهای خود زندگی کرده و زمانی که اصول، باورها، حقوق فردی و اجتماعی خود و افراد در ارتباط با وی مورد تعرض قرار بگیرد آرام ننشسته و در برابر ظلم ایشان اعتراض می­کند. از این رو امام حسین(ع) مرگ با عزت را بهتر از حیات ذلیلانه می­داند.

 

·  عزّت نفس انسان در مسیر تکامل اعتلای روحی می‌یابد و خود را  از پستی و فرومایگی رها می‌سازد. حرمت، شرافت برای خود قایل می‌شود و بزرگواری خود را در همه حال حفظ می‌نماید. سختی و راحتی و شکست و پیروزی او را به سستی و تباهی نخواهد کشاند و هرگز تن به خواری و زبونی نمی‌دهد. 

 

·  ایثار و از خودگذشتگی ایثار و از خود گذشتگی یعنی این که انسانها در عین نیاز به آنچه دارند، دیگران را بر خود مقدم می­شمارند و یا اینکه اهداف جمعی را بر اهداف فردی و شخصی خود مقدم می­دانند..

 

محور‌های موضوعی

       اصلاح فرهنگی : مبارزه با انحرافات و کجرویهایی که ناشی از جهل و خرافه هستند ( نمایش این انحرافات با اصول شرعی و عرف مغایرت نداشته باشد.)

       آزادی و آزادگی

        شرافت انسانی

    جلوه‌های بصری فرهنگ ایثار

   میلاد : ایین‌ها و مراسم مربوط به میلاد فرخنده امام حسین (ع)

 رویداد‌های مرتبط با ایام محرم و صفر: ( مراسم ، عزاداری‌ها وهمه فعالیتهایی که بیانگر فرهنگ عاشورایی باشد در اقصی نقاط ایران و دیگر کشور‌های جهان )

 

شرایط شرکت در مسابقه :

  • شرکت تمامی عکاسان آماتور و حرفه ای در این جشنواره آزاد می‌باشد.
  • مسابقه عکس در دو بخش : عکاسی با تلفن همراه و عکاسی با دوربین عکاسی برگزار می‌شود.
  • هرعکاس میتواند 5 تک عکس ارسال کند.
  • عکس‌ها در ضلع بزرگ 1024 و بارزولیشن 72dpi ارسال شود، عکاس باید آمادگی ارایه عکسها ی انتخاب شده را در سایز اصلی 60 در40 داشته باشد
  • شرکت کنندگان باید آثار خود را حداکثر تا پایان روز 15 اسفند از طریق سامانه جشنواره ارسال نمایند.
  • جهت ثبت نام تا تاریخ 15 اسفند از طریق سایت جشنواره اقدام فرمایید. ثبت نام تمامی شرکت کنندگان الزامی می‌باشد.
  • مشخصات فردی شرکت کننده (نام و نام خانوادگی (فارسی و انگلیسی)، تاریخ تولد,شماره ملی, شهر محل سکونت, شماره تماس (ثابت. همراه) آدرس محل سکونت و کد پستی) همراه با کد رهگیری که پس از ثبت نام در سایت  دریافت می‌نمایید درقالب فایل/ pdf  Word ارسال شود.
  • داشتن واتمارک، قاب و پاسپورتو در آثار باعث حذف اثر در اولین مرحله داوری خواهد بود.
  • ارسال کننده عکس به جشنواره به عنوان عکاس و مالک اثر شناخته می‌شود مسئولیت هرگونه ادعا در مورد مالکیت اثر به عهده عکاس است. برگزار کننده حق استفاده از آثار ارسالی را برای مصارف فرهنگی  خواهد داشت و در صورت ایجاد منفعت مالی،

طبق قراردادی رسمی حق الزحمه مالک اثر پرداخت خواهد شد

  • تمامی آثار نمایشگاه در دو بخش عکاسی دوربین و عکاسی موبایل در کتاب نفیس پنجمین جشنواره به چاپ خواهد رسید و یک نسخه از این کتاب به تمامی برگزیدگان جشنواره اهدا خواهد شد .

به هنرمندانی که آثارشان به نمایشگاه راه یابد، گواهی شرکت در جشنواره و حق تالیف به مبلغ 500.000 ریال  تقدیم خواهد شد

  • تصمیم گیری درباره موارد از پیش بینی نشده بر عهده دبیر خانه جشنواره است.
  • ارسال آثار به معنی پذیرش تمامی مقررات جشنواره می‌باشد.

 

دریافت فایل اصلی آیین نامه از اینجا


برای این مطلب امکان ارسال نظر وجود ندارد