Logo

مؤسسه آموزش عالی فردوس مشهد

Ferdows institute of higher education

فرآیند تدوین پروپوزال

فرآیند تدوین و تصویب پروپوزال:

 

1- مراجعه به گروه آموزشی جهت انتخاب استاد راهنما

     ✳ به گروه آموزشی خود مراجعه کنید و مشورت با مدیرگروه خود و با توجه به حوزه تحقیقاتی مورد علاقه خود و استادان گروه، با کمک ایشان استاد راهنمای خود را انتخاب کنید. در زمان ثبت پروپوزال در سامانه پویا، لازم است استاد راهنما، ظرفیت خالی داشته باشد. لذا لازم است در همان مرحله اول انتخاب استاد راهنما، از وجود ظرفیت ایشان مطمئن باشید.

 

2- دریافت پیشینه عنوان پایان نامه از سایت ایرانداک (جهت تکراری نبودن عنوان پایان نامه)

     ✳ لازم به ذکر است برای دریافت پیشینه پژوهش، باید عنوان پایان نامه و کلمات کلیدی را کامل و دقیق وارد نمایید. 

 

3- شروع به نگارش پروپوزال با نظارت استاد راهنما

     ✳ فایل نگارش پروپوزال گروه آموزشی خود را می‌توانید از وب سایت مؤسسه به آدرس

            https://www.ferdowsmashhad.ac.ir/main/fa/contents/details/3844

دریافت کنید.

 

4- بارگذاری مدارک زیر در سامانه پویا جهت ثبت پروپوزال (پورتال دانشجویی: تحصیلات تکمیلی؛ ایجاد پروپوزال)
 

  • الف) فایل پروپوزال( در قالب word- به صورت فایل Zip)
  • ب) گزارش سامانه پیشینه پژوهشی ایرانداک
  • ج) گزارش سامانه همانندجویی ایرانداک ( حداکثر همانندجویی قابل قبول 30 درصد است. همانندی صفر درصد قابل پذیرش نمی‌باشد).
  • د) کد رهگیری سامانه ثبت ایرانداک ( کد رهگیری یک شماره‌ی 7 رقمی است).

 

5- مراحل تایید مدارک در سامانه پویا

  • الف) تایید استاد راهنما در سامانه پویا
  • ب) بررسی پروپوزال در گروه آموزشی
  • ج) تایید مدیر گروه در سامانه پویا
  • د) تایید مدیر تحصیلات تکمیلی در سامانه پویا 

     ✳ در هر یک از مراحل فوق، اگر پروپوزال دانشجو، رد و برگشت داده شود، دانشجو ملزم است تا زمان تایید نهایی پروپوزال، سابقه درخواست خود را در سامانه پویا پیگیری و در صورت ضرورت اصلاحات را اعمال کند. 

     ✳ در صورت تایید نهایی پروپوزال توسط تحصیلات تکمیلی، تاریخ تصویب پیشنهاده تاریخی خواهد بود که مدیر گروه تایید کرده است.

 

6- نحوه دریافت مدارک لازم از سامانه ایرانداک

  • الف) گزارش سامانه پیشینه پژوهش ایرانداک

✳ قابل دریافت از آدرس https://pishineh.irandoc.ac.ir

  • ب) گزارش سامانه همانندجوی ایرانداک 

✳ قابل دریافت از آدرس https://tik.irandoc.ac.ir

  • ج) کد رهگیری سامانه ثبت ایرانداک

✳ قابل دریافت از آدرس https://sabt.irandoc.ac.ir

 

7- نکات مهم در خصوص دریافت مستندات ایرانداک

  • الف) برای دریافت گزارش همانندجویی پروپوزال، متن کامل پروپوزال (شامل عنوان، فهرست مطالب، مراجع و ...)، بارگذاری شود. 
  • ب) برای دریافت گزارش سامانه همانندجو، به آدرس پست الکترونیکی نماینده مؤسسه نیاز دارید. لذا، آدرس پست الکترونیکی ثبت شده در ایرانداک s.ghasemi1200@gmail.com می‌باشد.

 

8- برای تصویب پروپوزال، رعایت موارد ذیل الزامی است. 

  • الف) امکان ثبت پروپوزال بعد از انتخاب واحد ترم سه امکان پذیر است.
  • ب) حداقل زمان دفاع از پروپوزال تا پایان نامه برای آن دسته از دانشجویانی که در نیمسال سوم، پروپوزال شان تصویب شده، ۶ ماه و برای آن دسته از دانشجویانی که در نیمسال چهارم و یا بعد از آن پروپوزال تصویب شده، ۴ ماه است.


برای این مطلب امکان ارسال نظر وجود ندارد