برند سوغات رضوی را طراحی می‌کنیم

یکشنبه 23 اردیبهشت 1397 پژوهش و فناوری
محمدرضا محبی

معاون فرهنگی و دانشجویی مؤسسه آموزش عالی فردوس گفت: برند سوغات رضوی را سال آینده طراحی و و کالاهایی را با این نشان عرضه می‌کنیم.

محمدمهدی سرگلزهی در نشست خبری جشنواره ملی سوغات در جمع خبرنگاران افزود:  تلاش می‌کنیم محصولاتی را با این برند تولید کنیم که از نظر بهداشتی و سایر استانداردها شاخص باشد.

وی بیان کرد: در این رابطه از وزارت بهداشت برای تولید این محصولات کمک می‌گیریم تا مردم بتوانند کالاهایی را خریداری کنند که در خطه خراسان تولید می‌شود و از نظر کیفیت از سطح بالایی برخوردار باشد.

معاون فرهنگی و دانشجویی مؤسسه آموزش عالی فردوس گفت: شاخص‌های زیبایی‌شناختی و بهداشتی هر کدام، سرفصل‌هایی دارند که باید در تولید کالاها با برند خاص به آن‌ها توجه کنیم، باید اشاره کرد که تمام کشورهای توسعه‌یافته در زمینه تولید، مانند ژاپن، چین و ... محصولاتی با استاندارد خاص خود را تولید می‌کنند که ما در حین استفاده از آن‌ها متوجه کشور تولیدکننده آن می‌شویم.

سرگلزهی افزود : مشهد به برکت وجود مضجع شریف امام رضا(ع) سالانه شاهد ورود خیل عظیمی از زائران است که بخشی از آنها زائران غیرایرانی هستند، برکتی در این شهر و منطقه وجود دارد که لازم است به صورت هدفمند از این فرصت استفاده کنیم.

معاون فرهنگی و دانشجویی مؤسسه آموزش عالی فردوس ادامه داد: بسیاری از مسافرانی که به ایران می‌آیند مطلع نیستند که چه کالا و محصولی را باید از چه شهری خریداری کنند و قطعا رسانه‌ها در اطلاع‌رسانی می‌توانند به آنها کمک کنند.

وی اظهار کرد: باید دغدغه‌های مربوط به مسائل اقتصادی را در میان جوانان افزایش دهیم، کسانی که دغدغه‌های ملی‌ دارند را شناسایی و جذب کنیم و مرکز رشد موسسه آموزش عالی فردوس در این زمینه تلاش می‌کند جوانان و دانشجویان مستعد و علاقمند را جذب و به بخش صنایع متصل کند.

سرگلزهی گفت: شرایط فعلی بازار ارز ناشی از واردات ‌بی‌رویه است، خروج ارز از کشور به دنبال واردات زیاد، باعث شده است که از ارزش پول ملی ما کاسته شود، لذا توسعه و افزایش صادرات و کاهش واردات به بهبود این وضعیت کمک زیادی خواهد کرد.

 


محمدرضا محبی

مدیر فناوری اطلاعات و ارتباطات