Logo

مؤسسه آموزش عالی فردوس مشهد

Ferdows institute of higher education

کتابخانه

کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد (موسسه آموزش عالی فردوس)

کتابـخانه موسسه آموزش عالی فردوس از بدو تاسیس این مؤسسه درسال 1384 شروع به کار نموده است. منابع کتابخانه موسسه شامـل کتابهای فارسی، لاتین،  مرجع ، مجلات فارسی و لاتیـن و  هم چنین پروژه‌ها و  پایان نامه‌های تحصیـلی دانشجویان در مقاطع مختلف تحصیلی  می‌باشند. جستجوی منابع درکتابخانه  با بهره گیری از سیستم  نرم افـزاری صورت می‌گیرد. فضای کتابـخانه متشکل از یک مخزن ، دو سالـن مطالـعه  ویژه خواهـران  و  برادران  دانشجو  و همچنین دارای یک سالن مطالـعه مرجع، جهت مطالعه کتابـهای مرجع و پایان نامه و نشریات می‌باشد.

کتابخانه در سال 1395 به ساختمان جدید (ساختمان اداری) طبقه دوم موسسه انتقال پیدا کرده است که شامل مجموعه 2 واحدی است که یک واحد آن اختصاص به سالن مطالعه برای خواهران و برادران می‌باشد. و یک واحد مجموعه کتابخانه که شامل :

1- بخش سفارشات

این بخش وظیفه تامین کلیه منابع چاپی و الکترونیکی شامل کتاب، مجله، مواد سمعی و بصری و پایگاههای اطلاعاتی و همچنین تجهیزات کتابخانه ای موسسه فردوس مشهد را به عهده دارد.

2- بخش فهرست نویسی

منابع طی فرایندهایی در بخش خدمات فنی انجام می‌شود. این فرایند شامل سازماندهی، ورود اطلاعات، آماده سازی و مدیریت و پشتیبانی سیستم نرم افزاری می‌باشد.

3- بخش امانت

این بخش مجموعه 14391 نسخه کتاب فارسی و لاتین و تعداد بیش از 1013نفر عضو به صورت مخزن باز به ارائه خدمات پرداخته و فعالیت‌های امانت و بازگشت کتاب و همچنین تسویه حساب را به عهده دارد.

4- بخش مراجع، پایان نامه ها، اسناد و گزارش ها

این بخش شامل 2578عنوان کتاب مرجع (منابع فارسی لاتین) ، پایان نامه ها، اسناد وگزارش‌ها می‌باشد.

5- بخش نشریات

این بخش شامل نشریات و خبرنامه‌های فارسی و لاتین در زمینه‌های مختلف و منابع دیداری و شنیداری می‌باشد.

6- صحافی
پس از کنترل، بسته بندی و با هماهنگی با مدیر اجرایی به صحافی ارسال می‌گردد.

اطلاعات مدارک فوق در نرم افزار پاسارگاد کتابخانه وارد شده است و از طریق جستجوی کامپیوتری قابل بازیابی است. به علت تحت وب بودن نرم افزار می‌توان از طریق سایت موسسه به منابع کتابخانه دسترسی داشت و استفاده کنندگان بدون مراجعه حضوری از منابع کتابخانه آگاه شوند. در صورت موجود بودن با عضویت و رزرو  منابع به کتابخانه مراجعه نمایند. ضمناً کتابخانه به صورت قفسه باز در دسترس دانشجویان قرار دارد.

 

شرایـط عضـویت:

- ارائه کارت دانشجویی

- تکمیل  فرم عضویت

- پرداخت هزینه عضویت

عضویت‌ها تا پایان دوره تحصیلی اعتبار دارد.

مدت امانت

تعداد امانت

نوع عضویت

15روز

3 جلد

کارشناسی ارشد

10روز

2 جلد

کارشناسی

10روز

2 جلد

کاردانی

15روز

3 جلد

اساتید و کارکنان




 


برای این مطلب امکان ارسال نظر وجود ندارد