بهمن ماه ۱۳۹۵ ۰۲ شنبه

فا | en

اطلاعیه شهریه نیمسال دوم 96 - 95
      بسمه تعالی     قابل توجه دانشجویان محترم موسسه آموزش عالی فردوس   با توجه به شروع انتخاب واحد تحت وب برای نیمسال دوم 96-95 از تاریخ 95/11/7  لغایت   95/11/14 لازم است موارد زیر مورد توجه قرار گیرد.   میزان ونحوه پرداخت شهریه طبق جدول ذیل اعلام میگردد.خواهشمند است دانشجویان عزیز طوری برنامه ریزی ...
کسب مقام دوم مسابقات فوتسال دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالی منطقه 9 کشور

کسب مقام دوم مسابقات فوتسال دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالی منطقه 9 کشور

کسب مقام دوم مسابقات والیبال دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالی منطقه 9 کشور

کسب مقام دوم مسابقات والیبال دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالی منطقه 9 کشور

کسب رتبه غرفه برتر مؤسسه آموزش عالی فردوس

کسب رتبه غرفه برتر مؤسسه آموزش عالی فردوس

title ?>

معرفی معاونت پژوهش و فناوری

تعداد بازدیدها: ( 1629 )

بسمه تعالی

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

مؤسسه آموزش عالی فردوس

معاونت پژوهش و فناوری

 

معاونت پژوهش و فناوری مؤسسه آموزش عالی فردوس با فعالیت رسمی خود از آبان­ماه 1392، با اهداف متنوع علمی و تحقیقاتی از جمله گردآوری و مستندسازی آثار علمی و پژوهشی جامعه مخاطب و حمایت از ایشان در محیط دانشگاهی، شامل دفاتر تابعه به شرح زیر است:

  1. دفتر پژوهش
  2. دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات
  3. دفتر ارتباط با صنعت و جامعه
  4. دفتر انتشارات و نشریات علمی
  5. کتابخانه و مرکز اطلاع­رسانی
  6. دبیرخانه دائمی همایش­های علمی

 

1-  دفتر پژوهش

دفتر پژوهش تلاش داشته و دارد تا با در نظر گرفتن نیازها و ضروریات مؤسسه از یک سو و در نظر داشتن مقدورات و ظرفیت های مؤسسه از سویی دیگر، نسبت به ایجاد فعالیت ها و تسهیلات نو و تدوین آئین نامه های درخور هر فعالیت، به گونه ای عمل نماید تا در برهه های زمانی مختلف بتوان بهترین عملکرد را در انجام فعالیت های پژوهشی صورت داد. لذا با ایجاد همکاری با دیگر دفاتر مؤسسه، نهادها و سازمان های بیرونی و هم چنین مناطق و واحدهای دانشگاهی همواره نسبت به روزآمد سازی فعالیت ها و آئین نامه ها همت گماشته است.

حوزه­های عملکرد:

1-1- مدیریت شورای پژوهشی مؤسسه (برگزاری جلسات، پیگیری مصوبات و . . .)

1-2- تدوین بودجه سالانه معاونت، تخصیص اعتبار به سایر دفاتر

1-3- نظارت بر حسن اجرای وظایف واحدهای تابعه و تنظیم گزارش سالانه و شش ماهه معاونت

1-4- تدوین، تصویب و انتشار شیوه­نامه­ها و آیین­نامه­های پژوهشی

1-5- اعلام عملکرد پژوهشی اساتید، کارکنان و دانشجویان به ریاست مؤسسه برای امتیازات سالانه

1-6- تشویق از تولیدات علمی اساتید، کارکنان و دانشجویان بر اساس شیوه­نامه­های مصوّب

1-7- حمایت از شرکت اعضای هیئت علمی در همایش­های علمی معتبر و فرصت­های مطالعاتی

1-8- برگزاری کارگاه­های آموزشی در خصوص مهارت­های پژوهش

1-9- انعقاد تفاهم­نامه با نهادهای مرتبط علمی و فرهنگی و همکاری مثبت با ایشان

1-10- بسترسازی لازم برای مشارکت حداکثری مخاطبان در امور پژوهشی و فرهنگ­سازی در این زمینه

1-11- برپایی هفته پژوهش در سطح درون و برون دانشگاهی و معرفی دستاوردهای مؤسسه

 

2- دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات

امروزه فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) از ارکان اصلی توسعه و پیشرفت هر سازمان و کشوری به حساب می­آید. این دفتر در مؤسسه مشتمل بر بخش­های زیر به فعالیت می­پردازد:

2-1-  بخش خدمات پشتیبانی و نگهداری

هدف اين بخش ارائه خدمات جاري فناوري اطلاعات و ارتباطات و نگهداري سيستمهاي سخت افزاري ، نرم افزاري و شبکه  دانشگاه مي باشد که مشتمل بر وظایف زیر است:

  •       رفع مشکلات سخت افزاری و نرم افزاری کلیه سیستمهای رایانه موجود در شبکه
  • تهیه شناسنامه کامپیوترهای شبکه
  • نگهداری و مدیریت شبکه
  • بررسی و بکارگیری روشها و راهکارهای مقابله با نفوذ و آلودگی های ویروسی
  • پشتیبانی نرم افزاری و سخت افزاری از کلاسهای مجهز به دیتا پروژکتور و اسمارت برد
  • نگهداري و حفظ ارتباطات شبکه با دانشگاه جامع و ارجاع اشکالات مربوطه، به دانشگاه جامع
  • پشتیبانی فنی کلیه سیستمهای شبکه و واحد ها
  •      پشتیبانی نرم افزاری از کلیه نرم افزارهای کاربردی مورد استفاده در شبکه و مراکز شامل (اتوماسیون اداری چارگون ، نرم افزارهای آموزش، وب سایت، حضور و غیاب، حسابداری حقوق و دستمزد و)      
  • خرید تجهیزات و قطعات کامپیوتری با کیفیت مطلوب و قیمت مناسب در بازار
  •       انجام مراحل کارشناسی ، خرید ، تعمیر و بروز رسانی تجهیزات IT
  •      مشاوره در زمینه IT   و راهنمایی و همکاری با مدیران ، کارمندان و دانشجویان در انتخاب++نرم افزارهای موجود ،سخت افزار و بانکهای اطلاعاتی و سایر منابع مورد نیاز جهت رفع نیازمندیها
  •    بررسی محصولات و سیستمهای موجود و پیشنهاد جایگزین های احتمالی در جهت جوابگویی به نیازمندیهای مشخص شده
  •       نصب ، تنظیم و تغییر نرم افزارهای، شبکه ها ، بانکهای اطاعاتی و سایر سیستمها
  •       همکاری در بررسی نیازمندیها و ارزیابی خریدهای بالقوه جهت سازگاری با سیستمهای موجود
  •        بررسی و انعقاد قراردادهای نگهداری و پشتیبانی موجود با نظارت فنی

2-2- بخش آموزشي و اطلاع رسانی

يکي از اساسي ترين پايه ها در توسعه و به نتيجه رسيدن طرحهاي فناوري اطلاعات، آموزش، اطلاع رساني و فرهنگ سازي در اين زمينه می باشد . اين قسمت علاوه بر ماموريت مذکور وظيفه سرويس دهي به کلاسهاي کامپيوتر و کلیه سایتها را نيز به عهده دارد .آموزش، آگاهي‌رساني و فرهنگ سازي نقش عمده‌اي در توسعه و ثمردهي طرح‌هاي فناوري اطلاعات دارد. در اين راستا واحد آموزش و آگاهي‌رساني علاوه بر ايفاي مأموريت فوق در دانشگاه وظيفه‌ سرويس­دهي به بخش بزرگي از كلاس‌هاي آموزشي مرتبط با فناوري اطلاعات براي گروه هاي آموزشي مختلف دانشگاه را نيز بر عهده دارد. مسئول فناوري اطلاعات با بررسي اطلاعات، مي­بايست ايده هاي نوآورانه و استراتژيك جهت حل مشكلات حياتي  دانشکده  ارائه دهد و خود براي عملي شدن آن اقدام كند .

 رئوس وظايف اين واحد به شرح زير است:

  • آموزش مستمر کلیه کاربران مطابق با فناوریهای اطلاعات جدید(هماهنگي جهت بر گزاري کارگاههاي مرتبط با IT )
  •  برگزاری کلاسهای آزاد ویژه دانشجویان و پرسنل
  • برگزاری کلاسهای ویژه دانشجویان شرکت کننده در مسابقات علمی و مهارتی ( بازیهای رایانه ای و . . .)
  • برگزاري کلاسهاي آموزش عملي کامپيوتر براي پرسنل (کلاسهاي مباني کامپيوتر- ICDL  نحوه کار با سیستم های اطلاعاتی مستقر  و ...)
  • مديريت سايت مركزي
  • راهنمایی  وکمک به کاربران در جهت استفاده از بسته های نرم افزاری و امکانات آنها
  • بروز بودن واحد از اطلاعات و نرم افزارهای جدید و اطلاع رسانی به کلیه پرسنل از طریق وب سایت و ایمیل کارکنان و دانشجویان
  • برگزاري کلاسهاي آگاهي رساني و فرهنگ سازي استفاده از نرم افزار و سخت افزار در صورت لزوم
  • نوشتن مستندات کاربری  ، راهنمای کاربران ، راهنمای کاربران ارشد
  • تهیه فایلها و پوستر های آموزشی جهت استفاده صحیح پرسنل و دانشجویان از سیستمها
  • بررسی نیازمندیهای آموزشی دانشکده و توسعه و برنامه ریزی جهت برگزاری دوره های آموزشی

2-3- بخش زیر ساخت و  شبکه

هدف اين بخش ارائه خدمات جاري فناوري اطلاعات و نگهداري سيستم‌هاي سخت‌افزاري، نرم افزاري و شبكه دانشگاه است. رئوس وظايف اين واحد به شرح زير است:

  • توسعه زیر ساختهای شبکه
  • ایجاد و مدیریت ایمیل دانشگاه
  • بازدید دوره ای از کلیه سیستمهای رایانه ای موجود در شبکه
  • پشتیبانی و بروز رسانی پایگاه اینترنتی شبکه
  • ارتقا سرورهای محلی به منظور بهينه سازي ارائه سرويس به كاربران
  • اقدام درجهت اتصال و یا انفصال کامپیوترهای موجود در حوزه بنا بر نیاز و فراهم نمودن مقدمات لازم و انجام تنظیمات مربوطه منطبق بر فرآيندهاي مدیریت فناوری
  • مدیریت و پشتیبانی از شبکه داخلی و ارتباط آن با شبکه خارجی
  • برطرف نمودن اشكالات كاربران در استفاده از سرويسهاي شبكه دانشگاه طبق فرآيندهاي مدیریت فناوری
  • پشتیبانی و نگهداری شبکه wireless   و رفع عیب آن
  • تحلیل و بررسی انواع سطوح دسترسی کاربران 
  • تخصیص انواع سطوح دسترسی کاربران ( اینترنت و اینترانت و پرینت)
  • تحلیل در راستای زیر ساختها و شبکه
  • ارائه سامانه ها جهت تسهیل در امور خدمات رسانی
  • حفظ امنيت فيزيكي محيط اتاق سرور- دما و دقت در عبور و مرور ها
  • نگهداري و مديريت زير ساخت شبكه
  • نگهداري و مديريت و پشتیبانی و سرويس‌ شبكه های (Lan ، اينترنت، پست الكترونيكي، دوربین های مداربسته ، شبکه elastics تلفنهای تحت IP و وبسایت دانشگاه و  .....)

2-4- امور ستادی

  • شرکت در جلسات و همایش های مدیریت فناوری دانشگاه جامع علمی کاربردی  به همراه مسئول واحد فناوری اطلاعات و ارائه گزارشات لازمه و مرتبط در موعد مقرر
  • نظارت فنی بر قراردادهای فناوری اطلاعات و ارتباطات
  • بررسی وب سایتهای واحد های دانشگاه ها و مراکز مشابه و مختلف و اعلام نظرات به مسئول فناوری اطلاعات جهت بهتر شدن کیفیت تمامی وب سایت های زیر مجموعه
  • به روز نگه داشتن مطالب  بخش فناوری اطلاعات  در وب سایت  (اخبار و اطلاعیه ها و ...)
  • تنظيم سياستهای لازم در زمينه سخت افزارها و نرم افزارها، داده ها و شبکه ها، جهت ايجاد نظامهای مطلوب اطلاع رسانی بمنظور پويايی و افزايش رضايت عمومی
  • مطالعه وارزيابي پيشرفتهاي حاصله در زمينه فناوري سخت افزار ونرم افزار به منظور ارتقاي سطح كارايي واحد مربوط
  • اجرا وبكارگيري آخرين يافته هاي فن آوري اطلاعات به منظور ارتقاي توانمندي واحد مربوطه
  • نظارت بركاربرد مناسب فناوري اطلاعات درواحد مربوطه به منظور بهره وري سيستم
  • شركت در و سمينارهاي مربوطه
  • مطالعه واظهار نظر در خصوص طراحي وپياده سازي سيستمهاي كاربردي
  •  اظهار نظر درخصوص نوآوريها وطراحيهاي جديد فن آوري اطلاعات
  • تحقیق، پژوهش و مطالعه و کسب آگاهی از سیستم‌های مختلف ارتباطی و اطلاعاتی و ارائه راه حل‌های مناسب، به منظور توسعه و بهبود سیستم‌های شبکه در جهت توسعه ارتباطات
  • فرهنگسازی و تلاش در جهت استفاده کاربردی از سیستم‌های اطلاعاتی، بانکهای اطلاعاتی در جهت ارتقاء طرح تکریم ارباب رجوع و ارائه طرحهای مناسب با استفاده از سامانه‌های فناوری اطلاعات و علوم رایانه
  • انجام بررسی‌های راهبردی در زمینه‌ طرح‌های جامع فناوری اطلاعات و ارتباطات ، مطالعه وتحقیق در زمینه پیشرفت‌های علمی و فنی فرابری داده‌ها و ارائه طرح‌های جدید در جهت نیل به اهداف سازمانی
  • ارسال گزارش فعاليت هاي انجام شده ( سخت افزار ،نرم افزار ،شبكه )  در قالب فرم هاي تدوين شده
  • مشارکت در سمینارهای تخصصی و ارائه نتایج حاصله از تحقیقات و پیشرفتهای علمی و فنی

2-5- واحد تحقيق و توسعه شبکه و نرم افزار

هدف اين بخش حفظ و تداوم جريان تحقيق‌ علمي در زمينه فناوري اطلاعات و توسعه، تكميل و بومي‌سازي كاربردهاي مختلف قابل بهره برداري در سطوح و بخش‌هاي مختلف دانشگاه است. در اين راستا رئوس وظايف اين واحد به شرح زير است:

  • تحليل، طراحي و پياده‌سازي نرم‌افزارهاي مورد نياز دانشگاه
  • توسعه زير ساخت شبكه دانشگاه
  • توسعه سرويس‌هاي شبكه (اينترنت، پست الكترونيكي، وب دانشگاه و...)
  • نظارت بر قراردادهاي توسعه نرم‌افزار
  • تهيه و اجراي طرح مجتمع سازي نرم‌افزار و سيستم‌هاي اطلاعاتي دانشگاه

 

3- دفتر ارتباط با صنعت و جامعه

اهداف کلی و مهم دفاتر ارتباط با صنعت درسازمان ها و موسسات آموزشی سراسر کشور با هدف ايجاد ارتباط با واحدهاي صنعتي به منظور فراهم آوردن زمينه همكاري‌هاي متقابل علمي و فني دانشگاه و صنعت، برای شکوفایی ورشد بخش صنعت با استفاده ازنیروهای متخصص آموزش دیده می باشد.

از جمله کارهای حیطه ارتباط باصنعت  جذب پروژه‌هاي تحقيقاتي و دريافت سهميه كارآموزي براي دانشجويان، هدايت ظرفيت‌هاي مختلف دانشگاه براي رفع نيازهاي صنعت طبق ضوابط مربوطه و نيز ايجاد كميته‌هاي تخصصي متشكل از مسئولين، صاحبان صنايع و كارشناسان دانشگاه دردستورکار این واحد درمراکز مختلف قرادارد.

درراستای اهمیت و دلیل وجودی دفاتر ارتباط با صنعت ، موسسه آموزش عالی فردوس برخود واجب دید که در راستای پیشرفت و اعتلای هرچه بیشتر علم و هنر این مرز وبوم واحدی را به نام واحد ارتباط باصنعت و جامعه در اسفندماه 1393 در دانشگاه مستقر نماید تا باعث آشنایی دانشجویان با صنایع و رشد بیش از پیش صنعت شود.

 

4- کتابخانه و مرکز اطلاع رسانی

کتابخانه مؤسسه آموزش عالی فردوس در سال 1384 همزمان با شروع فعالیت آموزشی با زیربنای 130 متر مربع شروع به کار نمود. توسعه کتابخانه با توجه به اهداف راهبردی مؤسسه و با تأکید بر فراهم آوری منابع آموزشی و پژوهشی مورد نیاز اساتید و دانشجویان و مطابق با رشته­های آموزشی موجود در مؤسسه صورت گرفته است.

منابع کتابخانه شامل کتابهای فارسی، لاتین، مرجع، مجلات فارسی و لاتین و نیز پروژه­ها و پایان­نامه­های تحصیلی دانشجویان در مقاطع مختلف می­باشد. کتابخانه دارای 12،416 عنوان کتاب فارسی، لاتین، مرجع و منبع الکترونیکی است. 92 عنوان مجله و 574 نسخه پایان­نامه از موجودات دیگر کتابخانه بشمار می­آید. نظام چیدمان کتابها بر اساس رده بندی کنگره و مخزن به صورت باز اداره می­شود.

 

5- دبیرخانه دائمی همایش­های علمی

دبیرخانه دائمی همایش های علمی واقع درموسسه فردوس در راستای تحقق هدف های دانشگاه در ارتباط بین کلیه دستگاه های علمی و پژوهشی جهت برگزاری سمینارها ، همایش های علمی ،تخصصی ، ساماندهی و هماهنگی کلیه امور مربوطه برای اجرای همایش و سمینارهای علمی تشکیل شده است.

وظایف دبیرخانه عبارت است از :

1 . انجام کلیه اموردبیرخانه ای اعم از پاسخگویی به مراجعات وتماس ها ، مکاتبات ،تنظیم صورت جلسات برای برگزاری همایش

2 . هماهنگی برگزاری جلسات دبیرخانه

3 . گزارش نویسی و مستندسازی از رویدادهای درحال برگزاری

4 . ثبت همایش های درحال برگزاری در سایت های تخصصی و مجامع علمی

5 . طبقه بندی و حفاظت ازاطلاعات و اسناد دبیرخانه

6 . ارتباط مستمر با مسئولین علمی و اجرایی